پیشینه تحقیق و چارچوب نظری در خصوص بررسی نقش فناوری اطلاعات در پیشرفت تحصیلی دانش آموزان

مطالب دیگر:
🔑پاورپوینت آماده بررسي مصرف سنتي و اثر بخشي گياهان دارويي استان گلستان در كاهش قند خون ( ديابت)🔑پاورپوینت آماده اساس شبكه‌هاي مخابراتي و بررسي مكانيزم‌هاي سوييچينگ در سيستم‌هاي مخابرات🔑پاورپوینت آماده بررسي انواع مكانيسم های تحمل گياهان به شوري🔑پاورپوینت آماده بررسي طراحی معماری اتاق نشيمن و پذيرايي و غذاخوري در طراحي داخلي🔑پاورپوینت آماده بررسی علل پدیده روانگرایی خاک و روشهاي كاهش خطرات روانگرایی🔑پاورپوینت آماده بررسی اهمیت و ساختار و ویژگی های انواع برگ در درختان🔑پاورپوینت آماده بررسی مراحل و انواع روش های برنامه ریزی استراتژیک🔑جزوه درس برنامه ریزی آموزشی رشته علوم تربیتی – خلاصه کتاب دیدگاه های نو در برنامه ریزی آموزشی – نوش🔑پاورپوینت آماده خلاصه کتاب برنامه ریزی شهری – نوشته اسماعیل شیعه🔑پاورپوینت آماده جزوه درس برنامه سازي پيشرفته دانشگاه پیام نور🔑پاورپوینت آماده بررسی برنامه و برنامه نويسي موبايل🔑پاورپوینت آماده بررسی کاشت و پرورش برنج ديم UPLAND RICE عوامل موثر در كاشت برنج ديم🔑پاورپوینت آماده بررسی فرآیند بروکراسی درکشورهای توسعه یافته🔑پاورپوینت آماده بررسی انواع روش های کنترل علفهای هرز گیاه نخود – بقولات حبوبات🔑پاورپوینت آماده بررسی علائم و عامل و اپیدمیولوژی بیماری بلايت باكتريايي در گیاه پنبه🔑پاورپوینت آماده بررسی فرآیند بلوغ سازمانی در مدیریت پروژه های فناوری اطلاعات🔑پاورپوینت آماده بررسی بن بست در شبکه کامپیوتری و مدلسازی و جلوگیری از بن بست🔑پاورپوینت آماده بررسی اصول طراحی و ابزارهای پیاده سازی رابط کاربر🔑پروژه مهندسی نرم افزار – بررسی اصول طراحي در سطح مؤلفه یا طراحي رويه اي – به همراه مثالی از زبان🔑پاورپوینت آماده بررسی بهداشت و بیماریهای اعضاي خارجي بدن شامل پوست و مو و دهان🔑پاورپوینت آماده جزوه درس بهداشت عمومي رشته علوم تربيتي خلاصه کتاب بهداشت عمومي دانشگاه🔑پاورپوینت آماده بررسی اهميت رعایت بهداشت فردی و تاثیر آن بر سلامت فرد🔑پاورپوینت آماده بررسی اصول بهداشت در محيط جامعه🔑پاورپوینت آماده بهداشت مواد غذايي و اهميت آن در زندگي و روش های حفاظت و نگهداري از مواد غذايي🔑پاورپوینت آماده بررسی مشخصات سيستم انداز‌گيري بهره‌وري و عوامل موثر بر افزايش بهره وري
پیشینه تحقیق و چارچوب نظری در خصوص بررسی نقش فناوری اطلاعات در پیشرفت تحصیلی دانش آموزان|30014283|qms|کیو ام|دریافت فایل با موضوع|پیشینه تحقیق و چارچوب نظری در خصوص بررسی نقش فناوری اطلاعات در پیشرفت تحصیلی دانش آموزان
در این پست قصد معرفی فایل پیشینه تحقیق و چارچوب نظری در خصوص بررسی نقش فناوری اطلاعات در پیشرفت تحصیلی دانش آموزان را داریم با ما همراه باشید.

همه چیز تغییر کرده است، جز آموزش و پرورش در جهان امروز، مهارت هایی که دانش و اطلاعات را با کارایی به خدمات و کالاهای نو و ابتکاری تبدیل می کنند، معرف اقتصادهای موفق مبتنی بر دانش به شمار می آیند. از آن جا که دانش و اطلاعات به سکه ای رایج برای دست یابی به بهره وری، رقابت پذیری و ثروت و رفاه تبدیل شده است.کشورها نیز برای توسعه ی سرمایه انسانی اولویت بالاتری قابل شده اند. به این ترتیب در سرتاسر جهان، دولت ها بر روی راهبردهایی به منظور افزایش دست رسی به آموزش با کیفیت بهتر متمرکز شده اند. تصمیم گیران و سیاست گذاران نیز در پی یافتن پاسخی برای پرسش های کلیدی و چالش انگیزی برآمده اند: تعریف آموزش و پرورش با کیفیت در اقتصادی جهانی امروز که بر دانش و اطلاعات بنا شده چیست؟ آیا آموزش و پرورش با دنیایی که شتابان در حال تغییر است، هم گام پیش می رود؟ آیا می توان الگویی مناسب برای اصلاحات یافت که قابل اقتباس باشد؟



مشکل آن است که اگر جهان امروز را با دنیای صد سال پیش مقایسه کنیم، با پیشرفت های خیره کننده ای در علوم، بازرگانی، خدمات پزشکی، ارتباطات و زمینه های بی شمار دیگر رو به رو می شویم. اما چون به مدرسه، در هر کجای دنیا سر بزنیم، با شگفتی بین کلاس درس صد سال پیش با امروز تفاوتی احساس نمی کنیم. دانش آموزان در ردیف های پشت سر هم نشسته، مداد و کاغذ در دست، هر چه معلم پای تخته سیاه می گوید و می نویسد با شتاب یادداشت می کنند که آنها را به حافظه سپرده و در زمان امتحان به سرعت پس دهند. در حالی که به واسطه پیشرفت علوم و فنون بسیاری از امور تغییر کرده است اما کم یا بیش آموزش و پرورش و شیوه ی یادگیری دانش آموزان و تدریس معلمان همان طور دست نخورده باقی مانده است.



در کشورما نیز اکنون به تدریج الزام های عصر دانش و اطلاعات و ضرورت هم گام شدن با تحولات و دستاوردهای فناوری و علوم بشری احساس شده است، که شاهد آن تصمیم های اخیر دولت در زمینه ی سرمایه گذاری برای گسترش پر شتاب فناوری اطلاعات و ارتباطات در کشور است. همچنین آموزش و پرورش برای یافتن پاسخی شایسته به نوع پرسش های که در بالا به آن اشاره شد درصدد تدوین منشوری برای هدایت امر اصلاحات در آموزش و پرورش کشور بر آمده است. که تأکید بر کاربرد فناوری اطلاعات و ارتباطات از ارکان آن به شمار می رود.



مطالب فوق موید نقش حساس فن آوری اطلاعات در پیشرفت و اصلاح نظام آموزشی کشور است. بنابراین با نظر به این مطالب محقق در این تحقیق سعی نموده تا به بررسی نقش فن آوری اطلاعات در پیشرفت تحصیل دانش آموزان بپردازد.



1 6 3 یادگیری :



برای یادگیری تعریف های مختلفی وجود دارد که هریک از آنها بر جنبه های خاصی از فراگیری تاکید می کند و جنبه های دیگر آن را نادیده می گیرد. «هیلگارد» و « مارکویز» می گویند یادگیری یعنی ایجاد تغییر نسبتا پایدار در رفتار بالقوۀ یادگیرنده، مشروط بر آن که این تغییر براثر اخذ تجربه رخ دهد. «گاینه» می گوید یادگیری عبارت است از تغییری که در توانایی انسان ایجاد می شود و برای مدتی باقی می ماند و نمی توان آن را به سادگی به فرایندهای رشد نسبت داد . بنابراین ، موجودات زنده از راه یادگیری توانایی انجام اعمال را بدست می آورند و بعضی اوقات این توانایی به طور نهایی باقی می ماند و نمود آن به صورت تغییر رفتار تا مدتی به تاخیر می افتد. ما برای به دست آوردن آگاهی از میزان یادگیری فرد، رفتار قابل مشاهده یا به اصطلاح دقیق تر به عملکرد او مراجعه می کنیم. عملکرد متاثیر از عواملی چون انگیزش، شرایط محیط و خستگی است.



برای اینکه یادگیری بیشتر و بهتر صورت گیرد و پیشرفت تحصیلی موفقیت آمیز باشد، باید به موارد زیر توجه بیشتری شود.



1. هدف



اگر بخواهیم بازده و نتایج تربیتی به طور دلخواه حاصل شود، باید هدف روشن و گویا باشد.



2. آمادگی



برای اینکه یادگیرنده در تجربه های آموزشی و تحصیلی خود شرکت فعال و موفقیت آمیز داشته باشد، باید آمادگی بدنی و روانی کافی داشته باشد.



3. انگیزش



انگیزش یا علاقه به یادگیری در حقیقت ترکیبی از چه چیز آموختن یا چرا آموختن است. بدین معنی که چه چیز بیاموزیم تا آموختن برای ما سودمند و مطلوب باشد. بسیاری از روان شناسان معتقدند که انگیزش مهم ترین عامل موثر در کارایی و یادگیری است.



4. فعالیت



برای اینکه حداکثر یادگیری حاصل شود، یادگیرنده را نمی توان موجودی انفعالی یا فعل پذیر دانست. فعالیت هایی مانندچابکی و هوشیاری ذهنی از شرایط لازم یادگیری است. به سخنی دیگر، دستگاه درون ده حسی موجود زنده باید هوشیار و چابک باشد و فرایندهای واکنش کننده نیز نیرومند باشد.



5. تمرکز



تمرکز را باید متمایز از توجه صرف دانست. در واقع، تمرکز توجه با هدفی است که به گونه ای موثر به سوی یادگیری گرایش می یابد.



6. سازماندهی



در سازماندهی، یک رشته اجزا و بخش های مختلف معلومات به یکدیگر پیوند می خورند و به عنوان یک کل با معنا ادراک می شوند.



7. فهم



فهم ادراک معناها، استنتاج و پیامدها و کاربردهایی است که تجربه ی معینی را برای یادگیرنده قابل درک می کند.



8. تمرین و تکرار



تکرار اگر درست به کار گرفته شود، گرایش و توانایی یاد گیرنده را برای به خاطر سپردن یا کاستن از تاثیر نامطلوب فراموشی افزایش می دهد. تکرار دوباره کاری یا دوباره سازی محض نیست. فعالیت برای یادگیرنده باید با هدف و دارای ارزش واقعی باشد. پرآموزی از نظر انگیزش ذاتی بسیار مطولب است.



همچنین بسیاری از محققان معتقدند که «یادگیری تغییری است که بر اثر تجربه یا آموزش در رفتار موجود زنده پدید می آید.» یادگیری، تغییری است که در اثر تدریس مطلاب و مهارتهای گوناگون در رفتار با یادگیرندگان ایجاد می شود. ممکن است این رفتار در کوتاه مدت قابل مشاهده باشد و یا این رفتار ممکن است در کوتاه مدت غیرقابل مشاهده باشد.



1 6 4 یادگیری الکترونیکی :



یادگیری الکترونیکی ، به مجموعه فعالیت های آموزشی اطلاق می گردد که با استفاده از ابزارهای الکترونیکی اعم از صوتی، تصویری، رایانه ای، شبکه ای و مجازی و ... صورت می گیرد . به عبارتی ، کلبه برنامه هایی را که از طریق شبکه های رایانه ای به ویژه اینترنت، منجر به یادگیر ی می شود یادگیری الکترونیکی می نامند. اصطلاح یادگیری الکترونیکی، شامل مجموعه وسیعی از کابردها و عملکردها، از جمله آموزش مبتنی بر «وب»، آموزش مبتنی بر کامپیوتر ، کلاس های مجازی و همکاری های الکترونیکی است.



فصل دوم



روش تحقیق



فصل دوم



ادبیات نظری تحقیق



2 1 مقدمه



در پنجاه سال گذشته بروز تحولات گسترده در زمینه کامپیوتر و ارتباطات، تغییرات عمده ای را در عرصه های متفاوت حیات بشری به دنبال داشته است. انسان همواره از فناوری استفاده نموده و کارنامه حیات بشری مملو از ابداع فناوری های اطلاعات و ارتباطات که از آنان به عنوان فناوریهای جدید و یا عالی، یاد می شود بیشترین تاثیر را در حیات بشری داشته اند.



دنیای ارتباطات و تولید اطلاعات به سرعت در حال تغییر بوده و ما امروزه شاهد همگرایی آنان بیش از گذشته با یکدیگر بوده، بگونه ای که داده ها و اطلاعات بسرعت و در زمانی غیرقابل تصور به اقصی نقاط جهان منتقل و در دسترس استفاده کنندگان قرار می گیرد.



ICT با فناوری اطلاعات و ارتباطات (Technology Communication & Information) ، بدون شک تحولات گسترده ای را در تمامی عرصه های اجتماعی و اقتصادی بشریت به دنبال داشته و تاثیر آن بر جوامع بشری بگونه ای است که جهان امروز به سرعت در حال تبدیل شدن به یک جامعه اطلاعاتی