بررسی مهارت های شغلی یک مدیر آموزشگاه

مطالب دیگر:
📖پاورپوینت آشنایی با زباله های الکترونیکی📖پاورپوینت آشنایی با زمینه بهداشت مدارس📖پاورپوینت آشنایی با زندگی نامه و کارهای کارل راجرز📖پاورپوینت آشنایی با ژنتیک و مفهوم ژن 📖پاورپوینت آشنایی با ساختارهای گناه در فضای مجازی📖پاورپوینت آشنایی با سرطان و تومورهای آن📖پاورپوینت آشنایی با سلامت محیط زیست در گرو جنگل ها📖پاورپوینت آشنایی با سه داروی تنفسی📖پاورپوینت آشنایی با سه دسته عمده واکنش های شیمیایی📖پاورپوینت آشنایی با سهام عادی تجزیه و تحلیل استراتژی📖پاورپوینت سوالات تشخیصی در مصاحبه و ارزیابی مراجعه کننده ها📖پاورپوینت آشنایی با سی تی اسکن کلیه📖پاورپوینت آشنایی با سیستان و بلوچستان📖پاورپوینت آشنایی با سیستم سونار📖پاورپوینت آشنایی با سیستم مدیریت امنیت اطلاعات📖پاورپوینت آشنایی با سیستم مدیریت تولید بهنگام 📖پاورپوینت آشنایی با سیستم های اطلاعاتی حسابداری📖پاورپوینت سیستم های اطلاعاتی کسب و کار در حرفه شما📖پاورپوینت آشنایی با سیستم های تولید سلولی📖پاورپوینت آشنایی با سینتیک شیمیایی📖پاورپوینت آشنایی با شبیه سازی و رسم فلوچارت📖پاورپوینت شرکتهای کارگزاری و سپرده گذاری مرکزی📖پاورپوینت شروع و اصول غذای کمکی در دوره شیرخوارگی📖پاورپوینت آشنایی با شکل مولکول ها 📖پاورپوینت آشنایی با شیمی گرمایی
بررسی مهارت های شغلی یک مدیر آموزشگاه|30014286|qms|کیو ام|دریافت فایل با موضوع|بررسی مهارت های شغلی یک مدیر آموزشگاه
در این پست قصد معرفی فایل بررسی مهارت های شغلی یک مدیر آموزشگاه را داریم با ما همراه باشید.

تغییر ساختار زندگی اجتماعی از زندگی گروهی و محدود خانوادگی و ایلی و قبیله ای به زندگی در جوامع گسترده و متنوع در نهادها و سازمان ها با تکالبف و وظایف مختلف افراد و ایفای نقش انسانها در فرآیند اداری سازمان ها و نهاد به عنوان یک عضو از هزاران و میلیونها عضو باعث به وجود آمدن کارکردهایی در درون سیستم های سازمانی گردید و امروزه شاهد صدها اداره و سازمان و نهاد و موسسه و شرکت و ... هستیم که هر کدام با هدف ایفای بخشی از نیازهای اساسی و غیراساسی درصدد تأمین نیازهای متنوع و سیری ناپذیر انسانی در دنیای خاکی تحت عنوان ادامه زندگی تشکیل یافته اند و خود اعضای این تشکل ها در عین تأمین نیاز دیگران خود نیز از موهبت و امتیاز زندگی برخوردارند و روابط و مناسبات و رویکردها و کارکردها و نگرش ها و گرایش ها و انتظارات و توقعات و تکالبف و وظایف و ایفای نقش و برنامه ریزی و سازماندهی و نظارت و کنترل و ارزیابی ها و حتی شکل گیری و حیات و انحلال و تغییر هویت محتوایی و یا تقویت و توسعه حوزه کاری آنها همه و همه تحت عنوان آشنایی مدیریت مفهوم و تبیین می شود و خود مدیریت دارای پیچیدگی ها و شرایط و مقتضیات پیچیده و گوناگونی است که از زمان شکل گیری سازمان ها و نهادها تعاریف و وظایف و حیطه و شرح وظایف و فلسفه و معانی فراوانی برای مفهوم مدیریت به صورت نظریه و تئوری و مبانی و نحوه اجرا و محاسن ومعایب آورده اند. و امروزه مدیریت آنچنان اهمیت و اثربخش است که اگر همه مبانی و امکانات و بودجه و نیروی انسانی لازم در گردش و اداره مجموعه ای مهیا و برقرار باشد اما مدیریت و رهبری سازمان دارای دانش و معرفت مدیریت نباشد.



علیرغم همه مقدمات و حتی اقبال از محصولات و کارکردها به زودی جایگاه خود را از دست خواهد داد. و برعکس اگر مجموعه ای فاقد امکانات لازم و منابع و مأخذ اولیه و فرآیند درونی سازمان هم آشفته و برون داد و نتایج و محصولات و تولیدی تقاضا و مقبولیت لازم را نداشته اما مدیریت آن دارای تدابیر رهبری و توانایی لازم در اداره همه جانبه مجموعه و عالم به شرایط و مقتضیات زمانی و مکانی باشد. با اتخاذ اصول و روش های و متدها و سازماندهی های خاص و بکارگیری از عوامل انسانی در ساعات خاص برای مقام و منزلت خاصی باشد. به زودی شاهد اوج و شکوفایی مجموعه و جذب و جلب دیگران و توسعه و رشد فرآیند درونی سازمان و مجموعه در تولید و توزیع و ارائه خدمات و نیز رضایت شغلی کارکنان و بهره وری درونی سازمان و تأثیرگذاری در اجتماع می گردد. به همین دلیل در این گزارش به بخشی از تعاریف و زمینه ها و عوامل و کارکردهای درونی و بیرونی مدیریت در سازمانها و تشکل ها می پردازیم.



گفتار 1 :



1 ) توانایی تشخیص مفهوم مدیریت و اصول آن ؛



1/1 ) آشنایی با مفهوم سیستم و انواع آن ( سیستم های باز و بسته و کارکردهای آن ها )؛



2/1 ) آشنایی با مفهوم سازمان و انواع آن و کارکردهای سازمانهای رسمی و غیررسمی ؛



3/1 ) شناسایی سبک های مدیریتی، آشنایی با اصول مدیریت و کاربرد آنها ؛



1/1 ) آشنایی با مفهوم سیستم و انواع آن (سیستم های باز و بسته و کارکردهای آنها) :



مفهوم مدیریت :



مدیریت فرآیند به کارگیری موثر و کارآمد منابع مادی و انسانی در برنامه ریزی، سازماندهی، بسیج منابع و امکانات، هدایت و کنترل است که برای دستیابی به اهداف سازمانی و براسس نظام ارزشی مورد قبول صورت گیرد .



تعریف مذکور دارای پنج رکن و شاخص است که زیربنای مفاهیم کلی نظری و عملی مدیریت را دربر دارد.



اولاً مدیریت یک فرآیند است. و فرآیند خود شامل تغییر با استفاده از مکانیزم بازخود به سوی هدف است.



مفهوم نهفته مدیریت، دربر گیرنده هدایت تشکیلات انسانی است.



مدیریت موثر، استفاده از تصمیمات مناسب و رسیدن به اهداف ثمربخش و مطلوب است.



مدیریت کارآ : به تخصیص و مصرف مدیرانه منابع اطلاق می گردد.



و بالاخره مدیریت بر فعالیت های هدف دار تمرکز دارد.



مفهوم مدیریت و کارکردهای آن در همه نظام ها و اجتماعات با اختلافات بسیار اندک محتوایی مشابه مفاهیم فوق را دارد. اما در نظام عمل و اجرا با توجه به نظام های ارزشی بسیار متفاوت خواهد بود.



با ارائه تعریف کلی مباحث ساختاری و درونی مفهوم مدیریت و نیز تأثیرات مختلف برون سازمانی گوناگونی شکل می گیرد که به اهم برخی از آنها اشاره می کنیم.



اصولاً ابتدا باید این مفهوم از مدیریت را روشن کرد که مدیریت علم است یا هنر است یا حرفه؟



در تبیین تحولات و مفاهمی مدیریت اشاره گردیده که مدیریت هیچکدام از واژه های ذکر شده نیست، ولی همه آنها هست. زیرا مدیریت شامل همه علوم و هنرها و حرفه ها و حتی دانش ارتباطی بین آنها با حفظ ارزش ها و فضیلت های آفرینش است. زیرا در مفهوم مدیریت جمادات و نبات و حیوانات هم جای دارند و اگر مدیریت یک نظام و سیستم سبب نابودی بخشی از جنگل ها و یا انقراض نسلی از حیوانات در چرخه حیات گردد. مدیریت نا کارآمد است. بولدینگ ضمن شناخت این زمینه ها و با درنظر گرفتن ضوابط عمومی سیستم ها نُه سطح را برای یک سیستم و مدیریت بر آن ذکر کرده است. و طبقه بندی بولدینگ درنظریه سیستمی و شناخت سازمانی و رفتار انسانها از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است.